Clubgeschiedenis
Badmintonclub “BC Bornholm” vernoemd naar de wijk Bornholm, werd op 23 november 1983 te Hoofddorp opgericht.
Toen de wijk Bornholm net bewoond was en de straten en stoepen nog uit loopplanken bestonden, rees de vraag hoe de nieuwe bewoners met elkaar in contact konden komen. Een sportspektakel leek een leuk idee en Evert Solisa kreeg het verzoek een sportdag te organiseren. Hij heeft toen wat mensen om zich heen verzameld om hem hierbij te helpen en heeft geregeld dat de sportzaal op het Skagerrak door de gemeente gratis beschikbaar werd gesteld. Het werd een zeskamp, diverse sporten werden door de buurtbewoners beoefend, o.a. badminton. Dit beviel zo goed dat het idee ontstond om een badmintonclub op te richten. In november 1983 werd BC Bornholm een officiƫle badmintonvereniging!

Aanvankelijk werd de sportzaal aan het Skagerrak de thuisbasis voor de club. In deze sportzaal waren twee speelvelden beschikbaar onder een laag plafond, met een tussendeur. Al snel heeft BC Bornholm de wijk genomen naar de sporthal bij het Haarlemmermeer Lyceum. Hier waren drie speelvelden beschikbaar. De vereniging maakte een enorme bloei door, waardoor het bestuur extra eisen moest vaststellen:

– Maximaal 50 leden op basis van 3 speelvelden
– Alleen toegankelijk voor recreanten
– Minimumleeftijd 18 jaar

Na het Haarlemmermeer Lyceum gingen we in 2008 spelen in de sportzaal van De Veste in Toolenburg. Vanaf het begin van het bestaan van BC Bornholm is er altijd een koffiezetapparaat aanwezig geweest. Koffie hoort bij onze vereniging… tussen de partijen door tijd voor een bakkie koffie en een praatje. Gezelligheid hoort nu eenmaal bij onze vereniging.